poniedziałek, 6 kwietnia 2015

"Killing Sarai", J.A. Redmerski

Seria/cykl wydawniczy: In the Company of Killers #1
Liczba stron: 393
Data wydania: 18 czerwca 2013
Moja ocena: 7/10

Sięgając po książkę Redmerski wiedziałam, że to będzie dobra lektura. Może trochę ciężka, zważając na trudną tematykę. Ku mojemu zaskoczeniu otrzymałam pozycję, która przewyższyła moje oczekiwania, która szokowała, a przede wszystkim bez reszty mnie wciągnęła.

Kiedy Sarai miała czternaście lat, jej uzależniona od używek matka skazała ją na niewolnictwo, oddając ją "pod opiekę" bardzo wypływowego dealera narkotyków działającego na terenie Meksyku. Dziewczyna dawno przestała mieć marzenia, lecz kiedy tylko nadarzy się okazja, planuje uciec i przekroczyć granicę z USA. Wrócić do domu. Po dziewięciu latach jej jedyną nadzieją okaże się zabójca na zlecenie.

Jak wspomniałam, autorka porusza trudne tematy - porwania, niewolnictwo, wykorzystywanie seksualne; całe życie Sarai to przeogromny bagaż emocjonalny. Pomimo tego wyżej wymienione kwestie nie zostają przedstawione w sposób przytłaczający. Brutalna rzeczywistość bohaterki zostaje sportretowana w myśl zasady złotego środka - opisy mają swoje granice, jednak nie są w żadnym stopniu zbyt przesłodzone. Dzięki temu fikcyjne realia stają się bardziej naturalistyczne.

Muszę przyznać, że pierwsze rozdziały jawiły się jako przeciętne, jednak nim się obejrzałam, powieść pochłonęła mnie bez reszty. Sarai nie jest pewna, co przyniesie jutro, dlatego wiele spraw przybierało nieoczekiwany obrót. Ta niepewność co do wydarzeń, które mogą mieć miejsce na następnej stronie, sprawia, że książkę czyta się z zapartym tchem.

Bardzo podoba mi się kierunek, w którym poszedł rozwój głównej bohaterki. Z osoby, która nie posiada niczego oprócz myśli o wolności, powoli kształtuje się kobieta pewna siebie, w pewnym stopniu nieustraszona. Sarai jest bardzo silną bohaterką, często nieświadomie wykazuje się niesamowitą odwagą w najbardziej skrajnych sytuacjach. Także wiodąca postać męska, wspomniany zabójca na zlecenie, jest genialnie scharakteryzowana - to człowiek niebezpieczny, ale jeden z najlepszych w swoim fachu, zdecydowany w tym, co robi. We dwójkę stanowią zderzenie płyt tektonicznych; wywołują wstrząsające wrażenie na czytelniku.

Jak na razie autorka opublikowała cztery powieści w serii In the Company of Killers, a po lekturze pierwszego tomu jest pewna, że będę kontynuowała tę przygodę. Prosty styl i dynamizm akcji przemawiają na korzyść tempa czytania, a jeśli szukacie elementów zaskoczenia, z pewnością nie zawiedziecie się na tej pozycji. Zakończenie sprawia, że będziecie chcieli sięgnąć po więcej, delikatnie sugerując rozwój fabuły i zostawiając otwarte drzwi dla kolejnego tomu. Jestem jak najbardziej na tak!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz