poniedziałek, 23 stycznia 2012

1. Top 10: ulubione postaci kobiece

Top 10 to akcja, przy okazji której raz w tygodniu na blogu pojawiają się różnego rodzaju rankingi, dzięki którym czytelnicy mogą poznać bliżej blogera, jego zainteresowania i gusta. Jeżeli chcesz dołączyć do akcji - w każdy piątek wypatruj nowego tematu na dany tydzień.

Dziś przyszła pora na... Dziesięć ulubionych postaci kobiecych!

Trudno było mi wybrać tę najlepszą dziesiątkę moich ulubionych kobiecych postaci literackich. Najbardziej szanuję te wojownicze, z własnym zdaniem, twarde, jednak w głębi serca wrażliwe i kochające. Nie, nie to, że nie lubię tych pozostałych - tamte również spotykają się z moją sympatią! Jednak to te pierwsze już od pierwszych stron skradają moje serce.

Dubhe z trylogii Wojny Świata Wynurzonego Lici Troisi

Jest to główna bohaterka serii i od samego początku była przeze mnie podziwiana. Waleczna, twarda, odważna, nieustępliwa - w swoich książkach zawsze chciałam stworzyć tak barwną i niesamowitą postać. Potrafi współczuć i kochać, jednak mam wrażenie, że boi się tego drugiego uczucia (niestety nie czytałam trzeciej części, więc nie wiem jak w niej się ma jej życia towarzyskie).




Katniss Everdeen z trylogii Igrzyska Śmierci Suzanne Collins

Od razu zaimponowała mi tym, że zgłosiła się zamiast swojej młodszej siostry, Prim, na trybuta Głodowych Igrzysk. Polubiłam ją również za to, że była silna, kochająca, posiadała zdrowy rozsądek, wiedziała, jak przeżyć. Jednocześnie podziwiałam ją za doskonałą umiejętność strzelania z łuku, zachowanie zimnej krwi w najgorszych momentach, za odwagę. Nie jest dziewczyną bez wad, idealną nastolatką. I za te kilka zalet i wad ją uwielbiam.


Rashel Jordan z powieści Świat Nocy 2 L. J. Smith; opowiadanie pt. Wybrani

Łowczyni wampirów, można powiedzieć, że jedna z najlepszych na świecie. Doskonała w swoim fachu, twarda, zabijała z zimną krwią. Nikt nie mógł przeczuwać, że się zakocha - i to w kim! W wampirze. W chłopaku z rasy, na którą poluje. „Czasem miłość przychodzi z nieoczekiwanej strony.” Jednak podziwiam ją za jej nieugiętość w dążeniu do celu, za to, że na pierwsze miejsce stawiała bezpieczeństwo innych, a dopiero później swoje.




Keller z powieści Świat Nocy 3 L. J. Smith; opowiadanie pt. Światło Nocy

Zmiennokształtna tajna agentka, doskonała w tym, co robi. Potrafiła zachować zdrowy rozsądek nawet w najgorszych chwilach, niesamowita wojowniczka. Nieczuła na rany, najważniejsze było dla niej powodzenie misji. Podziwiałam ją za to.







Gwendolyn Shephard z Trylogii Czasu Kerstin Gier

Kolejna bohaterka, która wybija się oryginalnością nad pozostałe główne postacie. Zabawna, inteligenta, również złośliwa, czasami podejmowała pochopne decyzje, również odważna (podróże w czasie wymagają nie lada odwagi). Momentami denerwowała nieśmiałością, jednak to dało się przeboleć. Nie była typową szarą myszką doceniała siebie, szanowała własne ciało, umiała bronić swojego zdania do końca. Była pełną miłości, ufną osobą.




Luna Lovegood z serii Harry Potter J. K. Rowling

Jest chyba moją ulubioną bohaterką tej sławnej na całym świecie serii. Zupełnie nie przejmowała się cudzym zdaniem, żyje w swoim własnym świecie, do końca niezrozumiała indywidualistka. Jest odmieńcem, a co najważniejsze, w ogóle nie próbuje się zmienić i nigdy nie przestaje marzyć.





Ellie z serii Jutro Johna Mardsena

Zaimponowała mi tym, że potrafiła w najgorszych chwilach zachować zimną krew, nie poddawała się, wiedziała, jak przeżyć. Ważne było dla niej życie przyjaciół, martwiła się o ich losy. Miała swoje wady, nie była idealna, ale chyba przez to była tak realistyczna i chyba przez to tak ją polubiłam.


 Alice Cullen z sagi Zmierzch Stephenie Meyer

Była pierwszą osobą, którą naprawdę polubiłam w tej serii. Optymistycznie nastawiona do życia, a przede wszystkim do ludzi, uwielbiała modę oraz przyjęcia, również odważna, kreatywna, ambitna. Zawsze marzyłam o takiej przyjaciółce, jak Alice. Wiecznie uśmiechnięta, szczera, wspaniała pośredniczka tajemnic.






Wagabunda w powieści Intruz Stephenie Meyer

Najsilniejsza i jedna z najbardziej podziwianych intruzów w swoim gatunku. Na początku starała się walczyć z Melanie, ale w końcu się z nią zaprzyjaźniła i chciała dla niej, jak i dla pozostałych ludzi jak najlepiej. Była odważna, ale w głębi serca wrażliwa, kochająca. Potrafiła się poświęcić dla dobra osób, o które się troszczyła i które były dla niej ważne. Podziwiam ją za takie oddanie i to, że nauczyła się doceniać ludzi, pomimo tego, że tacy jak ona przejmowali nad ich ciałami władzę.




Jak na razie mam Top 9, jednak będę aktualizowała ranking za każdym razem, gdy przypomnę sobie kolejne żeńskie postaci z literatury.

4 komentarze:

  1. przyznam szczerze, że prócz Luny nie znam nikogo w tym zestawieniu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny blog, dodaję do obserwowanych tu i na lubimyczytać. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. zgadzam się z Luną, Ellie, Katniss i Alice.
    Bo tylko je znam, ale bardzo dobrze. Polecam książke jutro :))

    OdpowiedzUsuń